Gå til indhold



Spis med mindfulness : den direkte vej til naturlig vægt


Detaljer

Seneste udgave, bog


Sprog

dansk

Længde

219 sider: ill.

Udgivet

2012

genre/form

øvelser



Originaludgave

2012


Anmeldelser (2)


30. mar. 2012

Bogen er for overspisere og overvægtige, der er trætte af spisekoncepter, motionspåbud, forbudslister, BMI og vægttabeller, men som gerne vil opnå deres naturlige kropsvægt på en balanceret måde. Den kan også med fordel bruges af folk, der arbejder professionelt med overspisning samt i studieøjemed.

Lise Baltzer er cand.pæd. i pædagogisk psykologi og mindfulnessinstruktør. Mindfulness handler om at være til stede i nuet og mærke, hvad der er på færde lige nu, mens overspisning og overvægt ofte handler om at flygte væk fra her og nu, fordi det, som er på færde lige nu, vækker for meget ubehag. Meditation er et vigtigt redskab i mindfulness. Pointen er, at, ligesom åndedrættet vil vende tilbage til sin naturlige rytme, efter man har holdt vejret, så vil også kropsvægten og kroppens ønske om at være i bevægelse vende tilbage til sit naturlige udgangspunkt, hvis personen slutter fred med sin krop. Bogen er bygget op i 7 kapitler, der fokuserer på at mærke maven (1 og 2), maden, åndedrættet, kroppen, følelsen og hjertet. Den har mange spørgeskemaer og linjer til notater.

Bogen er "i familie med" Slip afhængigheden gennem balance i sind, krop og ånd og Naturlig vægt, der også har meditationer, men også har kost- og motionsråd, hvilket den aktuelle titel er helt renset for.

Fin ny indgangsvinkel til vægttab og livsstilsændring. En blid metode, der arbejder hen imod større nærvær.

Lektørudtalelse

Af

Alma Lind Jensen

Weekendavisen

Af

Markus Bernsen

d. 5. okt. 2012


Informationer og udgaver

Ebog

2015

Bog

2012