Bøger / faglitteratur / blandede skrifter

85 vilde klummer

85 analyser af kulturelle og politiske fænomener i tiden, ofte med inspiration fra den klassiske filosofi og psykoterapien. Udgangspunktet kan typisk være en begivenhed eller foreteelser i tiden der tages under behandling i en uhøjtidelig form og sættes i et filosofisk perspektiv.

d. 12. mar. 2015

Søren Brunbech

d. 12. mar. 2015

Her kan læsere af dagbladet Information, og andre, læse eller genlæse de veloplagte analyser af kulturelle og filosofiske fænomener i tiden, der bringes i avisens weeekendtillæg "Moderne tider".

"Center for Vild Analyse" er en tænketank der har hjemme i Århus. Den består af et kollektiv på en håndfuld forfattere fra universitetsverdenen, der analyserer kulturelle og politiske fænomener i tiden, ofte med inspiration fra den klassiske filosofi og psykoterapien. De 85 bidrag her, har tidligere været bragt som klummer i dagbladet Information i perioden fra maj 2010 til december 2013. Udgangspunktet for den enkelte klumme kan typisk være en begivenhed eller foreteelser i tiden der tages under behandling i en uhøjtidelig form og sættes i et filosofisk perspektiv.

Kollektivets tankevækkende og underholdende klummer er stimulerende læsning, der stiller nogle krav til læseren og bedst er egnet til indtagning i små bidder.

I sin utraditionelle tilgang til analyser af samfundsforhold ligner den kollektivets tidligere udgivelser SærklasseKnoldesparkeren, flottenheimeren og glatnakken, 2012, og Knoldesparkeren, flottenheimeren og glatnakken, 2009, men klummerne her er lidt mere alment tilgængeligeI sin utraditionelle tilgang til analyser af samfundsforhold ligner den kollektivets tidligere udgivelser Særklasse, 2012, og , 2009, men klummerne her er lidt mere alment tilgængelige.