Bøger / faglitteratur til børn / biografier

5 Seconds of Summer : den ultimative fanbog

Om det australske poppunk-band 5 Seconds of Summer og deres musik, liv, karriere og turneer.

d. 3. dec. 2014

Torben Wilhelmsen

d. 3. dec. 2014

Bog med alt, du bør vide om det hotte boyband 5 Seconds of Summer og deres poppunk-musik. Selvstændig læsning fra ca. 11 år.

Bogen har undertitlen "den ultimative fanbog" og handler om det australske drengeband 5 Seconds of Summer ofte forkortet til "5SoS". Vi bliver præsenteret for de fire drenge i bandet og hører om deres musik og deres karriere indtil nu og om kommende turnéer. Bogen er rigt illustreret med fotos, herunder også en A3 plakat indsat bagest i bogen.

På bogen, der er oversat fra engelsk, står der, at den er "uofficiel og uautoriseret", så det er ikke "5SoS" selv eller deres selskab, der står bag. Den er en typisk fanbog, hvor vi hører om alt lige fra musikernes yndlingsfarver og yndlingsmad til deres samvær med boybandet One Direction, som de har spillet opvarmning for. Også drengenes musik, som er en slags punkpop og deres selvpromovering på de sociale medier hører vi om. Teksten er velskrevet, men kan virke lidt knudret her og der.

Bogen ligner mange andre popgruppe-fanbøger, eksempelvis de nyere bøger om deres konkurrenter og "venner" i gruppen One DirectionOne Direction: fra 2014 og fra 2012 med en 2. udgave fra 2014. Der findes ikke andre bøger på dansk om gruppenBogen ligner mange andre popgruppe-fanbøger, eksempelvis de nyere bøger om deres konkurrenter og "venner" i gruppen : fra 2014 og fra 2012 med en 2. udgave fra 2014. Der findes ikke andre bøger på dansk om gruppen.