Bøger / skønlitteratur til børn / godnathistorier

5 minutters godnathistorier

Billedbog. 5 historier til højtlæsning før sengetid. Få historier om soveaftaler, månemagi og magiske sovebamser.

d. 28. apr. 2020

Helle Laursen

d. 28. apr. 2020

To billedbøger med hver 5 korte historier til højtlæsning. "5 minutters godnathistorier" til hygge før sengetid og "5 minutters opdagelseshistorier" til en hyggepause i løbet af dagen, men også brugbar som godnatlæsning. For 3-4 år.

I "5 minutters godnathistorier" kan vi komme på safari i haven med Victor og Ida, se på månen med Malte, møde Jens, der er lidt bange for den store vandrutsjebane, Freja, der skal sove hos bedstemor og de tre piger Elsa, Lea og Sofie, der skal sove sammen. I "5 minutters opdagelseshistorier" følger vi Viggo på en spændende tur gennem en safaripark, kommer med Karla på ballontur, suser ud i rummet sammen med Lars og Luna, tager med Mille på skattejagt og med Nora på en magisk nattevandring. Bogen er indbundet, forsiden er let polstret. Format 23x20 cm.

I "5 minutters godnathistorier" er omdrejningspunktet sove- og sengetidsritualer. I "5 minutters opdagelseshistorier" er der fem eventyr, der kan sætte fantasien og legen i gang. Begge billedbøger er gennemillustreret i friske farver og med søde figurer. Pointerne er tydelige, i et lettilgængeligt og ufarligt univers.

5 minutters eventyr, en samling af 30 klassiske eventyr genfortalt på 5 minutter af Peter Gotthardt og illustreret af Sussi Bech.