Bøger / skønlitteratur til børn / noveller

5 minutter i godnat : Star Wars

Tag med ud til fjerne galakser og mød alle heltene og skurkene i 11 spændende historier fra Star-Wars-universet. Velegnet til oplæsning fra 5 år.

d. 29. okt. 2021

Julie Arndrup

d. 29. okt. 2021

12 korte men gode eventyr med Disney-figurer. Til godnatlæsning eller hyggelig højtlæsning på alle tider af døgnet. For ca. 4-7 år.

I "5 minutter i godnat - Smølferne" får vi 11 forskellige historier om Gammelsmølf, Smølfine og alle de andre små blå og hvide væsner. Læs bl.a. historien om Smølferne og Kraxelikroxen, hvor en kæmpe fugl hærger Smølfernes landsby. Eller historien om Gammelsmølfs bryllup, hvor han gifter sig med en yndig fe. I "5 minutter i godnat - Disney eventyr" finder vi 12 forskellige eventyr. Mød fx Minnie som den lille rødhætte, Mickey der kravler op ad Bønnestagen eller Mickey og Minnie i eventyret om Rapunzel.

De korte historier er overskuelige, morsomme og spændende. Mange børn tiltrækkes af kendte figurer og her får de dem bl.a. kombineret med klassiske eventyr. Illustrationerne er som vi kender dem fra hhv Smølferne og Disney, farverige og underbyggende for historien.

Der er tidligere kommet andre bøger i serien, fx 5 minutter i godnat5 minutter i godnat : Disney og Der er tidligere kommet andre bøger i serien, fx : Disney og .

d. 9. aug. 2019

Julie Arndrup

d. 9. aug. 2019

To bøger med de kendte og elskede Disney-historier. Oplagt til højtlæsning for ca. 4-7-årige.

I "Frost - 5 minutter i godnat" finder vi 12 korte historier om Anna og Elsa og alle deres venner kendt fra Disney-filmen Frost. Den første historie lægger sig op ad indholdet i filmen, mens de efterfølgende udvider universet med små historier om fødselsdage, rejser, andre begivenheder og sjove oplevelser. I "5 minutter i godnat" er der 12 helt forskellige, korte historier om kendte Disney-figurer. Det er eventyr om Dumbo, Mowgli, Løvernes konge, Lilo & Stitch, Peter Pan, Alice i Eventyrland og flere andre velkendte figurer. Dele af historierne er velkendte, andre dele er nye. Begge titler er gennemillustrerede i de velkendte Disney-streger fra hvert enkelt univers. Enkelte af historierne er tidligere udgivet som selvstændige billedbøger.

Fine og genkendelige historier, der er rigtig gode til højtlæsning. Illustrationerne er helt klassiske og som man kender dem fra de forskellige Disney-universer, og de er således ikke totalt ens hele vejen igennem, men holdt i deres egne oprindelige stilarter. Idéen med korte godnathistorier vil fungere godt for mange.

Vi har en del Disney på hylderne, men det er også altid populært. Fx Den store historiesamling om Anna og ElsaGodnathistorier eller GodnathistorierVi har en del Disney på hylderne, men det er også altid populært. Fx Den store historiesamling om Anna og Elsa eller .

litteratursiden.dk

d. 5. okt. 2019

Line Hoffgaard

d. 5. okt. 2019