Bøger / skønlitteratur til børn / noveller

365 historier og remser

Læs en ny historie eller remse hver dag. I denne højtlæsningsbog findes et bredt udvalg af kendte og mindre kendte fortællinger, primært henvendt til piger.

Jeanette Thisted Villadsen

d. 24. mar. 2015

Læs en ny historie eller remse hver dag. I denne højtlæsningsbog findes et bredt udvalg af kendte og mindre kendte fortællinger, primært henvendt til drenge fra 3-6 år, men pigerne kan sagtens lytte med.

En samling af forskellige korte historier og remser. Fx "Jack og bønnestagen", "De tre Bukke Bruse" og "Haren og Skildpadden". Der er illustrationer på hver side.

Udvalget bærer præg af at være oversat fra engelsk og mange er historierne er måske ikke så kendte på dansk. Bogens forside er blå med et billede af en glad dreng, som skal signalere at bogen henvender sig til drenge, men pigerne kan også lytte med.

Der findes en del oplæsningsbøger med 365 historier fx 365 historier for børn, hvor der dog hovedsagelig er kortere historier og eventyr frem for rim og remser.

Jeanette Thisted Villadsen

d. 24. mar. 2015

Læs en ny historie eller remse hver dag. I denne højtlæsningsbog findes et bredt udvalg af kendte og mindre kendte fortællinger, primært henvendt til piger fra 3-6 år, men drengene kan sagtens lytte med.

En samling af forskellige korte historier og remser. Fx "Black Beauty bliver stor", "Den grimme ælling" og "Prinsessen på ærten". Der er illustrationer på hver side.

Udvalget bærer præg af at være oversat fra engelsk og mange er historierne er måske ikke så kendte på dansk. Bogens forside er pink med et billede af en glad pige, som skal signalere at bogen henvender sig til piger, men drenge kan også lytte med.