Bøger / faglitteratur til børn / idebøger

24 dage til jul

Ideer til jule- og adventskalendere til både børn og voksne.
Side 4 og 10: Tal (Skabeloner); side 20-21: Engle (af træ); side 22-23: Fugle (af karton); side 24-29: Julestrømper (af stof); side 30-31: Juletræer (af stof); side 32-33: Julehjerter (af stof); side 43-45: Snemænd (af teddybear).

d. 16. okt. 2003

Susanne Thøfner

d. 16. okt. 2003

Bogens forfatter, der tidligere har udgivet flere bøger med julepynt, kommer her med 20 forskellige jule- og adventskalendere til børn og voksne. Ideerne er af varierende sværhedsgrad, og her er modeller i stof, mosgummi, karton og glasmaling. De fleste modeller er syede. Her er juletræ med gaver, juleøl forsynet med nissehuer, små og store julesokker, bamsejulekalender, snemand, nisse med gavesæk, elg med pakker på geviret, adventsengle og meget mere. Alle modellerne gennemgås udførligt med trin for trin instruktioner, skabeloner og små tegninger af særlige detaljer, og de færdige kalendere vises på helsides farvefotos. Bogens omslag, der er holdt i varme røde farver, viser et par af bogens kalendere. En charmerende bog med varierede og gennemarbejdede modeller og et fint supplement til de øvrige julebøger. Bogen henvender sig primært til voksenbibliotekets lånere, men børnebibliotekets lånere fra ca. 9 år vil også kunne gå i gang med mange af bogens modeller med lidt voksenhjælp.

Informationer og udgaver