Bøger / faglitteratur til børn

2010 FIFA World Cup South Africa fakta bogen

Om VM i fodbold i Sydafrika 2010 og med beskrivelser af de forskellige hold, deres stjerner og deres vej til VM.

d. 21. juni 2010

Martin W Hansen

d. 21. juni 2010

Bogen henvender sig til de fodboldglade (især drenge), og kan bruges fra ca. 7-12 år. Bogens farvestrålende forside med nogle af verdens mest kendte fodboldspillere, vil formidle bogen godt til målgruppen.

Det er en meget flot, og for det meste letlæselig, bog om årets VM i fodbold i Sydafrika. Det er en faktabog, der blandt andet beskriver de forskellige hold og deres vej til VM. Den beskriver Sydafrika og dette VM's sjove, lille maskot Zakumi. Derudover indeholder bogen nogle små opgaver, såsom find-fem-fejl og en ord-findings-opgave. Bagerst i bogen er en stor tabel over alle holdene til VM, hvor man kan skrive kampenes resultater ind, hvilket ikke er så relevant i en biblioteksbog, da man nok skal forvente, at de steder, hvor det er muligt at skrive i bogen, er der også nogle lånere der vil gøre det.

Foreløbigt er der ikke kommet så mange bøger om emnet udover Bent Faurbys Fodbold, 2010, men det er jo endnu tidligt på året.

En flot og informativ lille bog, med nogle enkelte indslag der ikke er så relevante for en biblioteksbog.

Informationer og udgaver