Bøger / faglitteratur / kogebøger

200 fedtfattige retter

200 fedtfattige opskrifter fra hovedretter med kød og fisk til fyldige salater og lette desserter. For de der ønsker at reducere fedtindtaget og skabe en varig ændring af deres spisevaner.

d. 19. jan. 2009

Camilla Sejerøe

d. 19. jan. 2009

200 fedtfattige retter er ikke en slankebog, men en samling retter med lavt fedtindhold. Der er retter til hverdag og fest, samt et afsnit med desserter.

Cara Hobday har skrevet adskillige kogebøger, men på dansk har vi kun fået Nudler på 100 måder, der kom i 1996. 200 fedtfattige retter er i et lille format, der kan være svært at håndtere i bibliotekerne, men den er appetitligt illustreret og opskrifterne er nemme at følge. Opskrifterne er internationale i deres tilsnit og ingredienser og vil have appel til mange. I indledningen nævnes ganske kort, hvordan vi skærer ned på fedtet, hvilket udstyr og metoder der kan anvendes og lidt om servering.

Der er kommet rigtig mange fedtfattige kogebøger i de sidste år. Jeg synes, det er en lettelse, at denne ikke er en del af en bestemt trend eller kur, men bare er fedtfattig. Den medtager endda desserter, der har et fornuftigt fedtindhold!.

En udmærket lille kogebog, der sagtens kan finde anvendelse i et dansk hverdagskøkken.