Bøger / faglitteratur / rejseguides

20 lystrejser i Danmark

Tag med to gange Peter på en tur rundt i Danmark og læs deres personlige anekdoter fra fx Dragør, Køge, Ulfborg og Aalborg. En anderledes rejsefører til voksne, der planlægger en ferie i Danmark eller bare vil læse om vores lille land.

d. 26. feb. 2021

Heidi Buur Pedersen

d. 26. feb. 2021

Forfatterne satte sig for at lave en slags rejsebogs-ping-pong, hvor de hver besøger ti destinationer og beskriver dem i en blanding af anekdoter, erindringer, fakta - og lyst ikke mindst! Bogen består således af tyve forskellige steder i Danmark, beskrevet af de to herrer. Olufsens beskrivelser er især meget personlige, og vi får bl.a. fortællinger om barndomsferier på Samsø og formidable frikadeller i Jægerspris. Dürrfelds bidrag er kendetegnet ved en mere kulturel og historisk vinkel og er ofte krydret med uddrag af digte og sange fra området. Bogen har indholdsfortegnelse og er illustreret med bl.a. privatfotos.

I en god blanding af anekdotisk stof og relevante fakta giver forfatterne god inspiration til at udforske vores yndige land. Sproget er frisk og humoristisk, med enkelte far-jokes, der især vil få modne mænd til at klukke i skægget. De ledsagende fotos er ikke af den bedste kvalitet, men bidrager til den personlige tone, der præger bogen.

I Mine stillestederDanmark i rekorder230 oplevelser til din ferie i Danmark præsenteres områder i Danmark også med en personlig vinkel. Søger man mere deciderede guidebøger, giver Danmark i rekorder og 230 oplevelser til din ferie i Danmark gode turforslag i overskueligt layoutI Mine stillesteder præsenteres områder i Danmark også med en personlig vinkel. Søger man mere deciderede guidebøger, giver og 230 oplevelser til din ferie i Danmark gode turforslag i overskueligt layoutI Mine stillesteder præsenteres områder i Danmark også med en personlig vinkel. Søger man mere deciderede guidebøger, giver Danmark i rekorder og gode turforslag i overskueligt layout.

Kristeligt dagblad

d. 13. apr. 2021

Søren Hermansen (f. 1951-02-07)

d. 13. apr. 2021