Bøger / skønlitteratur / roman

16 tømmermænd

Musikeren Marc må se sin tilværelse styrte i grus, da hans kone pludselig ønsker en skilsmisse. Igennem 16 punktnedslag, alle krydret med tømmermænd, fortælles der om Marc's kamp for at komme op til overfladen.

d. 7. feb. 2019

Michael Olsen

d. 7. feb. 2019

Musikeren Marc må se sin tilværelse blive rystet i sin grundvold, da hans kone pludselig ønsker en skilsmisse. Igennem 16 punktnedslag, alle krydret med tømmermænd, fortælles om Marcs kamp om at komme op til overfladen igen. En skilsmisseroman især for mænd, men kvinder kan også læse med.

Musikeren Marc har været sammen med sin kone siden de begge var teenagere, og de har sammen to børn. Derfor kommer det som et chok for ham, da hun pludselig vil skilles og flytter ud. Han forstår ingenting, og prøver at drukne sin forvirring og de sårede følelser i alkohol, samtidig med at han skal passe job, få børnene i skole og forsøge at komme op til overfladen igen. Men det kan være svært, når man skal på sin første date som 43-årig.

En autofiktiv roman, der med humor og indføling fortæller om en mands kamp med at forsøge at komme til en ny forståelse af sig selv og sin nye livssituation. Historien er krydret med beskrivelser af musik, masser af drukture, tinder-dates samt gæsteoptrædender af mere eller mindre maskerede personer fra den danske underholdningsbranche. Der findes ikke mange indfølende, danske, bøger om det mandlige perspektiv på en skilsmisse, men "16 tømmermænd" er en af dem.

Der er selvfølgelig klassikeren Kramer mod KramerJizzSamtaler jeg har haft med min kone. Andre bøger om mænd og skilsmisser er Jizz og den nyere Samtaler jeg har haft med min koneDer er selvfølgelig klassikeren Kramer mod Kramer. Andre bøger om mænd og skilsmisser er og den nyere Samtaler jeg har haft med min koneDer er selvfølgelig klassikeren Kramer mod Kramer. Andre bøger om mænd og skilsmisser er Jizz og den nyere .