Bøger / faglitteratur / vejledninger

12 nøgler til succes : skab din egen fremtid : et mål uden deadline er kun en drøm

d. 7. okt. 2003

Ellen Lind Jensen

d. 7. okt. 2003

John Evan-Jones kendes i bibliotekerne for en række titler om emner beslægtet med denne bogs. Og den handler i korthed om, hvordan man bliver en succes på arbejdsmarkedet. Hele hans arbejde startede tilbage i studietiden, hvor han undersøgte, hvad det vil sige at have succes. Herefter gik han grundigere til værks og har foretaget "i tusindvis af interviews med succesrige mennesker fra næsten enhver branche" om de strategier, de har anvendt for at opnå deres vellykkede resultater. Ud fra disse er han nået frem til 12 strategier, som han redegør nærmere for i dette lille hæfte fra Libris (tidligere IDG), i samme udstyr og format, som de mange it-hæfter herfra. Forfatteren er englænder bosat i Danmark. Ved siden af sin forfattervirksomhed er han ledelsespsykolog og management coach. Bogen er ret underholdende med sin peptalk-stil. Budskaberne er i orden, men ingenlunde banebrydende. Bagest findes skemaer, som skal udfyldes, for at man kan analysere og klarlægge sit succesprojekt. Målgruppen er folk med karriereplaner og -drømme.