Bøger / faglitteratur / øvelser

117 måder at undgå stress på

Kontante råd og ideer til hvordan man håndterer stress hjemme og på arbejde samlet i temaerne fysiske øvelser, aktiviteter, afslapning, søvn, mad og drikke, omgivelserne, livsindstilling, praktiske foranstaltninger, forholdet til andre samt planlægning.

d. 16. aug. 2004

Karsten Just

d. 16. aug. 2004

Stenstrop udgav i 2003 Sådan overlever du uden at dræbe kaniner, og denne bog om at undgå stress er en slags opfølger. Bogen blev i 2004 trukket tilbage af forlaget, fordi man mente at flere afsnit var skrevet direkte af efter den amerikanske bestsseller The complete idiot's guide to managing stress. Nu udgiver man bogen på ny. Søger man på stress i mit bibliotekssystem fås 51 hits, så der skrives rigtig mange bøger om fænomenet, og de bliver også brugt, for stress er en del af den moderne virkelighed, på arbejdspladsen som i det private, for hvordan kan vi da overkomme det hele? De 117 måder at undgå stress på er en række gode råd fra Stenstrop, fordelt på en række temaer, fysisk aktivitet, afslapning, dine omgivelser, planlægning, hvordan man omgås sine medmennesker osv. Inden for de enkelte temaer giver Stenstrop så sine anvisninger på, hvordan man slipper for stress. Nogle af rådene er ganske udmærkede, nogle er indlysende men kan selvfølgelig ikke gentages for ofte. Bogen er ikke en lærebog, men en håndbog til inspiration, og at Stenstrop bl.a er radiovært og vant til at formulere sig fremgår tydeligt, han skriver flydende og underholdende, og bogen kan bruges som inspiration og også som underholdning, hvor underligt det kan lyde, emnet taget i betragtning.