Bøger / skønlitteratur / noveller

11 fortællinger

Noveller. 11 fortællinger om almene emner, såsom forelskelse, vin, Italien, sex, døden og fodbold.

d. 5. okt. 2017

Merete Trap

d. 5. okt. 2017

Sex, kærlighed, god vin, Gud og fodbold. En novellesamling om en bred vifte af evigt aktuelle emner. Fælles for novellerne er, at de tager udgangspunkt i forfatterens egne oplevelser. Bogen henvender sig primært til den ældre målgruppe, især mænd, som vil nikke genkendende til forfatterens overvejelser.

Denne samling rummer 11 fortællinger. Fortællingerne har titler som fx "Forelsket, fortabt", "På vinens vinger" og "Mig og klaveret - eller om hvor galt det kan gå". Henrik Svenningsen er til daglig bl.a. musiklærer og danskunderviser, og dette er hans første udgivelse.

Noveller der handler om livet og døden og alt det midt imellem. Dette kan fx være forelskelse, smukke kvinder, Italien og kærligheden til en italiensk kvinde. Men også fodbold eller Gud. Novellerne tager udgangspunkt i forfatterens eget liv, og handler om fx hans afdøde far og svigerfar eller om hans kone og kvinder før hende. Novellerne rummer mange refleksioner om livet, og dybsindige og gode overvejelser, men favner også meget bredt, nok også lidt for bredt. Fortællingerne er skrevet i et tænksomt, lidt gammeldags og til tider næsten højstemt sprog.

Kan sammenlignes med fx IsblomsterAlfred Thomsen-historier som er hverdagsfortællinger eller den humoristiske Alfred Thomsen-historier, som også spænder over mange temaer som ældremad og udenrigspolitikKan sammenlignes med fx Isblomster som er hverdagsfortællinger eller den humoristiske , som også spænder over mange temaer som ældremad og udenrigspolitik.

Kristeligt dagblad

d. 26. jan. 2018