Musik / rock

d. 21. sep. 2020

Sofie Kock Aukdal

d. 21. sep. 2020

"Vanen tro lader [Barselona] flotte melodier og elegante instrumentale temaer være det musikalske underlag. Lydtapetet bygger videre på den rockede, lidt bedrøvede tone, der blev etableret på dele af sidste års dobbeltalbum, og Rud Aslaks stemme er drivende og vemodig som altid ... Barselona er ekstremt dygtige - både som sangskrivere og musikere. De mange fine instrumentale hooks er catchy som altid".

Gaffa [online]

Jens Dræby

d. 18. sep. 2020

"Hvordan bliver musik så ufarligt? Rasmus Theodor og Rud Aslak havde Danmark i deres hænder efter de imponerende to debutalbum Hjertebank og Legebørn, og allerede et år efter kommer opfølgeren, der står alene, men ikke er dobbelt så god som før. Langt fra (...) Det er et klassisk eksempel på at knokle sig til middelmådighed med sange, der i sig selv er godt skrevet, godt produceret, godt spillet og godt sunget. Bare irriterende uinteressante ... Det er ikke et dårligt album, blot et skuffende skridt tilbage fra de buldrende og øjeblikkeligt fængende popsange fra de sidste to plader. Her er ikke 1 sang, der kan leve op til de mange hits fra sidste år".

Politiken

Pernille Jensen

d. 18. sep. 2020

"Barselona er aktuelle med et album, der cementerer deres position som et af landets bedste og mest spændende danske rockbands ... På bare få år er Barselona blevet et navn, man lægger mærke til i dansk musik. Med særegne tekster, gode sange og frontmand Rud Aslaks dybe og klangfulde, nærmest røgede stemme ... I et sweet spot mellem skyfri popmusik og bundløs eksistentiel fortvivlelse ofte pakket ind i nogle tekster, det er værd at give et ekstra lyt".

Jyllands-posten

d. 4. okt. 2020

Kasper Schütt-Jensen

d. 4. okt. 2020

"De lyder stadig godt, Barselona, men der er en vis magelighed at spore, lidt kunstnerisk udvikling havde ikke været af vejen ... Men alt er relativt, og de to medlemmer af Barselona fremstår svært musikalsk innovative".

d. 25. sep. 2020

Sophia Handler

d. 25. sep. 2020

"På '1 Dag Er Vi 1 Minde' lyder Barselona langt mere livserfarne, end de er. Med kraftfulde guitarrundgange og rørende tekster gør duoens musik sig fri af de to medlemmers jordiske alder ... Barselona er en dynamisk duo, der giver plads til at tænke over sangteksten i de guitartunge og elektriskladede instrumentelle perioder ... På 1 Dag Er Vi 1 Minde optræder de to purunge fyre allerede i selskab med deres garvede, dansksprogede popforbilleder".

Weekendavisen

d. 4. dec. 2020

Klaus Lynggaard

d. 4. dec. 2020

"Det er til stadighed en overraskelse, at de to unge mænd, som sammen præsenterer sig som Barselona, kun er henholdsvis 20 og 21 år gamle, for deres udtryk er så formfuldendt og - nå, ja - modent, at man skulle tro, de havde meget mere livserfaring med i bagagen ... Talentet hos de to ungersvende er nærmest overvældende, og det er helt ustyrligt, at de allerede er på banen igen med lp'en 1 dag er vi 1 minde, som på alle måder holder standarden, selvom det måske er blevet en lille smule mindre vildt, musikalsk set. Men ti stærke sange, der nogle gange jublende, nogle gange eftertænksomt og indimellem lidt melankolsk besynger tilværelsen".