Gå til indhold



Slip stolen - for hjernens skyld : sådan får du bevægelse ind i din arbejdsdag og får mere energi og øget koncentration

Fysiske materialer leveres til dit lokale bibliotek

Findes på 91 biblioteker - 



Detaljer


Sprog

dansk

Længde

154 sider, illustreret (nogle i farver)

Udgivet

2020

Bidrag

Anne Skare Nielsen (forord),

Morten Ravn (redaktør)


Beskrivelse


"Sitting is the new smoking". Fysioterapeut Lone Østergaard ønsker at få danskerne op fra stolen og bringe mere bevægelse ind i hverdagen. En praktisk håndbog, der mest henvender sig til virksomheder med kontorarbejdspladser. Men alle kan læse med og blive inspireret til mere aktivitet


Indhold


Indhold: Introduktion : et stillesiddende folkefærd

At bringe bevægelse op på strategisk niveau

20 typiske undskyldninger og overbevisninger hørt på kontoret

8 trin til et mindset i bevægelse (Trin 1 : de små tings lov - alt tæller

Trin 2 : forstå lav intensitet

Trin 2 : tag det alvorligt - og gør det let

Trin 4 : 20-8-2 for kroppens skyld

Trin 5 : 20-8-2 for hjernens skyld

Trin 6 : 20-8-2 i din arbejdsdag

Trin 7 : springbræt til mere fysisk aktivitet : Trin 8 : dine ord bliver din virkelighed)

2 veje at gå herfra


Anmeldelser (1)


8. dec. 2020

"Sitting is the new smoking". Fysioterapeut Lone Østergaard ønsker at få danskerne op fra stolen og bringe mere bevægelse ind i hverdagen. En praktisk håndbog, der mest henvender sig til virksomheder med kontorarbejdspladser. Men alle kan læse med og blive inspireret til mere aktivitet

.

Vi sidder for meget, og det skal ændres. Kort sagt er det hovedbudskabet i bogen, hvor Lone Østergaard gør op med de mange dårlige undskyldninger for ikke at bevæge sig. Hendes pointe er, at al bevægelse tæller, og man kan gøre en stor forskel ved at indføre små ændringer i sit arbejdsliv. Fx ved aktivt at bruge sit hæve/sænkebord, holde mange små pauser i løbet af en dag og indføre masser af variation i sine arbejdsstillinger på jobbet. I centrum er den positive psykologi og den såkaldte 20-8-2 regel (sid 20 minutter, stå 8 minutter, vær aktiv 2 minutter). Bogen bygger bl.a. på forfatterens erfaringer fra flere års rådgivning af danske virksomheder

.

Bogen består af simple råd med stor effekt, som kan anvendes af alle. Det er en motiverende selvhjælpsbog med et positivt og aktivt budskab. Nogle anbefalinger og pointer bliver gentaget en del gange, og det er ikke de praktiske øvelser som fylder, men mere budskabet om at bringe bevægelse ind i hverdagen

.

 

Motion som medicin


 er også en inspirerende bog, som grundigt gennemgår alle fordelene ved motion og bevægelse. 

Job & krop


 giver konkrete øvelser til det gode liv på jobbet

.

Lektørudtalelse

Af

Michael Linde Larsen


Informationer og udgaver

Bog

2020

Titel

Slip stolen - for hjernens skyld : sådan får du bevægelse ind i din arbejdsdag og får mere energi og øget koncentration

Udgiver

Min Krop på Job

Udgivelsesår

2020

DK5

61.31

Længde

154 sider, illustreret (nogle i farver)

ISBN

9788797268506

Opstilling i folkebiblioteker

61.31, Østergaard

Note

På omslaget: Hvad er din undskyldning for at blive siddende?

Udgave

1. udgave

Lydbog (net)

2021

Titel

Slip stolen - for hjernens skyld

Bidrag

Lone Østergaard (f. 1968-08-12)


(forfatter, indlæser)
Anne Skare Nielsen


(forord)
Morten Ravn


(redaktør)

Udgiver

Min Krop på Job

Udgivelsesår

2021

DK5

61.31

Originaludgivelse

Gengivelse af bogen
Indlæst efter 1. udgave. 2020. ISBN: 9788797268506

Længde

(3 t., 56 min.)

ISBN

9788797268513

Opstilling i folkebiblioteker

61.31, Østergaard

Note

Downloades i MP3-format