Gå til indhold



Kom i gang med mindfulness og meditation og få en regelmæssig praksis

Fysiske materialer leveres til dit lokale bibliotek

Findes på 62 biblioteker - 



Detaljer


Sprog

dansk

Længde

118 sider, illustreret i farver, 30 cm

Udgivet

2016

genre/form

øvelser


Indhold


Indhold: Kom i gang (Mindfulness og meditation er -

Bevidsthedstilstande

Hvorfor meditere?

Teknikker, øvelser, praksisser

Mindfulness i hverdagen

Mindful badning

Mindful spisning

Mindful søvn

Bevægelse hen imod meditation, meditation i bevægelse

Krop og sanser

Åndedrættet

Meditation med naturen som indgang)

En regelmæssig praksis (Med krop og sanser som indgang

Med åndedrættet som indgang

Bevægelse hen imod meditation, meditation i bevægelse

Forvaltning af tanker og følelser

Relationsfordybelse

Med hjerte og sjæl som indgang

Den fremtidige meditative praksis)

Hvordan bruges meditative praksisser til psykologiske udfordringer? (Stress

Angst

Depression

Sorg)


Anmeldelser (1)


29. jun. 2016

20 meditationsøvelser, som inviterer til en regelmæssig, daglig mindfulness praksis. Til de allerede praktiserende og nybegyndere i meditation

.

Bogen introducerer først den uformelle mindfulness praksis, at være nærværende i daglige aktiviteter. Den centrale del af bogen indeholder 20 guidede øvelser over et 28 dages forløb, med tre kernemeditationer, og øvelser, som omfatter bl.a. grounding, kropsscanning, hjertefokus og chakraafbalancering. Lyddfiler til øvelserne kan streames fra forlagets hjemmeside, hvor man også kan tilmelde sig et gratis 28 dages mailkursus med meditationer. I sidste del af bogen karakteriseres de psykologiske udfordringer stress, angst, depression og sorg, og forfatteren fortæller hvordan mindfulness og meditation bruges til at håndtere dem. Bogen er gennemillustreret med billeder af kroppen, samt naturbilleder. Mette Kold er cand. psych. og Chopra Center certificeret meditationslærer

.

Sober, fagligt velfunderet og lettilgængelig arbejdsbog, som taler til sanserne og indbyder til at komme igang med regelmæssig meditation og mindfulness træning. Den er godt struktureret med tilpas lidt baggrundsinformation og god vejledning i, og introduktion til formålet med øvelserne. Billederne af kroppens organer understøtter meditationerne. Bogen er i stort format, og derfor ikke velegnet til senge-læsning

.

Kolds 

Meditation


 kan bruges som grundbog i meditation i forbindelse med denne arbejdsbog

.

Lektørudtalelse

Af

Grethe Lorentzen


Informationer og udgaver

Bog

2016

Titel

Kom i gang med mindfulness og meditation og få en regelmæssig praksis

Udgiver

Time2be

Udgivelsesår

2016

DK5

61.36

Længde

118 sider, illustreret i farver, 30 cm

ISBN

9788793479166

Opstilling i folkebiblioteker

61.36, Kold

E-bog

2016

Titel

Kom i gang med mindfulness og meditation og få en regelmæssig praksis

Udgiver

Time2be

Udgivelsesår

2016

DK5

61.36

Længde

118 sider, illustreret i farver

ISBN

9788793479173

Opstilling i folkebiblioteker

61.36, Kold

Note

Downloades i PDF-format

Udgave

1. udgave