Bøger / faglitteratur til børn

Historie : mere variation i undervisningen

Om en række nye metoder og vinkler på historieundervisningen. Der vises hvordan man kan arbejde med historie på mange forskellige måder, steder og platforme.

d. 13. dec. 2018

Henrik Munch Jørgensen

d. 13. dec. 2018

Denne udgivelse giver grundskolens historielærere samt studerende på læreruddannelsen i faget historie forslag til metoder i historieundervisningen, der kan være med til at gøre undervisningen mere varieret.

Gennem 9 hovedkapitler giver bogen inspiration til, hvorledes undervisningen i historie kan varieres og dermed gøre eleverne mere aktiverede. Blandt emnerne er bla.: innovation, brug biblioteket, kildearbejde, rollespil og lokalhistorie. De enkelte kapitler forklarer aktiviteterne samt giver henvisninger til eventuel yderligere litteratur.

Det er en spændende bog med mange gode forslag til aktiviteter i historieundervisningen, som får eleverne med på banen og giver dem historien ind under huden via aktivitet. Et inspirerende input til historieundervisningen, som kan være med til at gøre datidens historie nærværende og vedkommende for unge mennesker.

Bogen kan læses sammen med titler som 100 ideer til bevægelsesaktiviteter i historieHistoriedidaktikKan elever arbejde problemorienteret med kilder i historie?, Historiedidaktik og Kan elever arbejde problemorienteret med kilder i historie?Bogen kan læses sammen med titler som 100 ideer til bevægelsesaktiviteter i historie, og Kan elever arbejde problemorienteret med kilder i historie?Bogen kan læses sammen med titler som 100 ideer til bevægelsesaktiviteter i historie, Historiedidaktik og .

Informationer og udgaver