Bøger / faglitteratur

d. 2. sep. 2014

Tina Schmidt

d. 2. sep. 2014

Velegnet både som opslagsværk, der giver et hurtigt overblik over de vigtigste danske kunstnere i 1980'erne, de mange glitrende billedsider gør den ligeledes velegnet til blot at sidde og bladre i eller læse fra omslag til omslag.

På trods af sin indledende indvending om ikke at være så meget for "det der firsermusik", skriver Nielsen både kækt og vidende om årtiet. Med lidt forskelligt sideantal for hver kunstner, starter han fra en ende af og kommer omkring de kunstnere, der tegnede årtiet. Bogen er rigt illustreret og ikke særlig teksttung, men giver et overblik over karriere, de vigtigste hits, og hvordan det gik efter 1980'erne udløb. Gedigen veloplagt orientering.

Denne er 5. bind i Jens-Emil Nielsens bogrække om årtierne i dansk rockmusik. Hvis man ønsker noget mere teksttungt, er Torben Billes Dansk rockleksikon 1956-2002 sagen.

Lettilgængeligt, veloplagt og kækt udført opslagsværk om firsernes danske rockkoryfæer.