70'er rock : dansk rock 1970-1980

d. 23. aug. 2013

Lars Ovesen

d. 23. aug. 2013

Bogen er særdeles velegnet for låneren, der ønsker at stifte et nærmere bekendtskab med dansk 70'er rock. Låneren, der er ude i opgaveøjemed, vil ligeledes finde en sand guldgrube af brugbar information.

Personligt er jeg meget glad musik, og dansk rock fra 1970-80 er ikke sådan lige at komme udenom, derfor var det også med fryd jeg modtog denne lektøropgave. Og jeg er bestemt ikke blevet skuffet. Bogen er et sandt overflødighedshorn af informationer og historier fra en af dansk rocks glansperioder. Forfatteren tager med stor dygtighed fat på danske kunstnere som Sebastian, Gasolin og Bifrost. Hele herligheden krydres med mange fotos fra pladecovere, plakater og af mere privat karakter. Forfatteren, Jens-Emil Nielsen, skuffer på ingen måde læseren med dette meget gennemarbejdede værk. Bogen er udgivet i A4 hardback kvalitet med overskuelige, glittede sider.

Dansk 70'er rock er et vidt beskrevet kapitel i dansk musikhistorie. Så for yderligere beskrivelser af dette musikalske årti se Gaffas kulturkanon : 12 milepæle i dansk rock fra 2007, der dog har en større spredning rent tidsmæssigt.

En meget grundig og gennemarbejdet bog der på fornemste vis præsenterer dansk 70'er rock. Jeg kan kun give bogen mine varmeste anbefalinger, og sender den af sted med den vildeste solo.