Bøger / faglitteratur / rejseførere

501 steder i Danmark

Inddelt efter landsdele beskrives lokaliteter i Danmark der er værd at besøge: Naturskønne områder, udsigtspunkter, skove, kystområder, slotte, herregårde, museer, kirker, købstæder, fyrtårne og meget mere. Med landsdelskort med numre der refererer til de enkelte beskrivelser.

d. 18. mar. 2016

Søren Møller

d. 18. mar. 2016

En nem overskuelig beskrivelse af 501 danske seværdigheder med mange oplysninger og inspiration til ture.

Inddelt efter landsdele beskrives et stort udvalg af naturområder, historiske steder, kirker, slotte, købstæder, udsigtspunkter, museer m.m. Hvert sted omtales på mindst en halv spalte. Mange steder vises på et farvefoto. Hvert sted har et nummer, som er plottet ind på bogens 18 siders danmarkskort, og der sluttes af med et alfabetisk stedregister.

Layout og tryk er pænt og indbydende, og bogen er nemt overskuelig trods den store stofmængde. Farvefotografierne er godt taget og gengivet i flot tryk. Landkortene står også i stort og nemt tydelig tryk.

Der er mange andre bøger om danske seværdigheder. Blandt de nyeste er DanmarkDanmark dejligstMargueritruten, dejligst og Margueritruten. De to sidste følger udvalgte ruter. I alle tre bøger er der overlapninger af steder med den nye bog, men der er også mange suppleringer både i udvalget af steder og i beskrivelsen af de enkelte stederDer er mange andre bøger om danske seværdigheder. Blandt de nyeste er Danmark, og Margueritruten. De to sidste følger udvalgte ruter. I alle tre bøger er der overlapninger af steder med den nye bog, men der er også mange suppleringer både i udvalget af steder og i beskrivelsen af de enkelte stederDer er mange andre bøger om danske seværdigheder. Blandt de nyeste er Danmark, Danmark dejligst og . De to sidste følger udvalgte ruter. I alle tre bøger er der overlapninger af steder med den nye bog, men der er også mange suppleringer både i udvalget af steder og i beskrivelsen af de enkelte steder.