4-timers arbejdsuge : drop 9-5, bo hvor du vil og bliv rig på en ny måde

Hvordan man ved at vælge fra, maksimere, fokusere, globalisere og systematisere sit arbejdsliv, kan opnå den personlige og økonomiske frihed, man drømmer om.

2008

Carsten Güllich-Nørby

2008

Målgruppe er alle lønarbejdere, men vil som inspirations-guide nok især tiltrække yngre veluddannede læsere, der har mod på at tænke deres arbejdsliv helt om.

Med sit eget stærke eksempels magt beskriver den engelske forfatter, der bl.a. tituleres entreprenør og ultravagabond, sine erfaringer, og hvordan alle gennem 4 trin, anderledes tankegang og med mentale værktøjer kan følge hans eksempel. Titlen, der frister med en 4-timers arbejdsuge, følges op af en ikke mindre fristende undertitel Drop 9-5, bo hvor du vil og bliv rig på en ny måde. Det lyder jo besnærende, og jeg må erkende efter læsningen, at det må være op til, hver enkelt læser, at dømme om bogen virkelig kan guide den lovede vej. Jeg er personligt stadig skeptisk, men Ferriss' velskrevne guide, spækket med mange forståelige eksempler og potentielle forbilleder at spejle sig i, er helt klart interessant, inspirerende og anderledes læsning. Måske skal jeg bare læse afsnittet "FAQ - for tvivlere" endnu en gang. Et kig på Ferriss' imponerende CV røber bl.a. ledelse af en multinational virksomhed, et verdensmesterskab i tango i Argentina og et kinesisk kick-boksnings-mesterskab. Forord af Jesper Kring, formand for Dansk Iværksætter Forening.

Det som adskiller denne bog fra andre om at søge rigdom er at ægte rigdom, er tid til at leve det liv, man i virkeligheden gerne vil.

Forfriskende inspirations-guide, der også fik en bibliotekar til at gøre sig tanker om, hvad et rigt (arbejds)liv egentlig er for en størrelse.

Ingeniøren

Årg. 34, nr. 20 (2008)