Bøger / faglitteratur / strikkemønstre

300 strikkemønstre

300 strikkemønstre fra de elementære som ret og vrang over krydsede masker, snoninger, hulmønster, bobler og blade, jacquard og gobelinstrik, usædvanlige mønstre til bogstaver og tal.

d. 15. aug. 2014

Lone Krøgh

d. 15. aug. 2014

Flot strikkebog med mange mønstre og inspiration til øvede strikkere, hvorimod nybegyndere vil få for lidt ud af den.

Bogen indeholder 300 strikkemønstre fra de elementære som ret og vrang over krydsede masker, snoninger, hulmønster, bobler og blade, jacquard og gobelinstrik, usædvanlige mønstre og til bogstaver og tal. Hvert mønster er ledsaget af et billede, en anvisning, et diagram samt en angivelse af metode og sværhedsgrad. Der er ingen opskrifter som sådan i bogen, kun selve mønstrene. Layoutet er flot og farveafstemt, og helhedsindtrykket er meget indbydende og inspirerende.

Alle grundbøger om strikning har afsnit om mønstre, men sjældent så udførligt som i 300 strikkemønstre. Strikkerens mønsterbog - visuel håndbog til traditionelle og moderne strikketeknikker, 2012, har også mange mønstre, og de to bøger vil supplere hinanden fint.

Inspirerende strikkebøger kan vi ikke få nok af, og her er en, der med sit flotte layout og mange mønstre vil gøre god fyldest på ethvert bibliotek.