Bøger / faglitteratur / rejseførere

111 steder for børn i København som du skal se

Guide med 111 ideer til steder og aktiviteter, man kan opsøge med børn i København.

d. 27. nov. 2019

Louise Urban Andersen

d. 27. nov. 2019

Gennemgang af de mange oplevelser for børnefamilier, der gemmer sig i København. Bogen kan bruges af københavnere, der ønsker at udforske ukendte dele af byen eller turister, der endnu ikke kender meget til København.

Dette er børneudgaven af 111 steder i København som du skal se, og fællesnævneren er forfatteren Vibe Skytte. Forordet fortæller om baggrunden for bogen: At være aktiv sammen med sine børn og få andre oplevelser, end dem, man normalt tyr til. Herefter gennemgås de 111 attraktioner og steder. Der er kendte steder som fx Amager Strandpark, Science EXPO og Glyptoteket, men også en hel del mindre kendte steder: Herstedhøje, Sokkelundlille og Garderhøjfortet. Der er forslag til ture med metroen, spisesteder, cykelruter og legelande. Hver aktivitet omtales med foto og tips, og bogen afsluttes med et kort over København, der markerer aktiviteterne.

En fin bog, der kan bruges af børnefamilier, der ønsker at slå automatpiloten fra og få nye oplevelser. Aktivitetsforslagene er af varierende art og nogle kræver at der betales entre, mens andre er gratis.

Bogen kan bruges på samme måde som fx Børnenes København.