Bøger / faglitteratur / billedværker

100 subkulturer - en rejse gennem forskellighed

Fotografisk billedværk der skildrer verdens kulturelle mangfoldighed - japansk ungdomskultur, dandymode i Congo, engelske teddyboys, skatere, hundeudstillere, surfere mm.

d. 28. okt. 2013

Annemette Schønberg Johnsen

d. 28. okt. 2013

Meget flot og spændende billedværk, der skildrer verdens subkulturelle mangfoldighed. For unge og voksne, og egnet til opgaveskrivning.

Et kreativt reklamebureau står bag bogen, der er imponerende flot. Et udvalg af subkulturer fra forskellige steder på kloden præsenteres i tekst og fotos af høj kvalitet. Vi stifter bekendtskab med japansk ungdomskultur med fokus på udklædning/påklædning, dandymode i Congo, de engelske teddyboys, mexicanere der danser iført ekstremt lange sko, skatere, surfere, hundeudstillere og sære hundetrimninger, kropskultur og kærlighedsformer - en mangfoldighed af vilde, skøre, søde og sjove måder at udtrykke sig på via sin fremtoning eller interessedyrkelse. Bogen er i coffee table-format.

Fra samme forlagsserie er 100 steder at huske - før de forsvinder. Serien påtænkes udvidet med flere emner. Emnet subkulturer er behandlet i flere lærebøger og sociologiske værker, og der er bøger om enkelte kulturer. Heidi Lauras Storbyens stammer, 2006, er nok den, der kommer nærværende bog nærmest i emnetilgang, og grafisk er bogen i stil med Jorden set fra himlen.

Fotografisk billedværk i høj kvalitet og stort format. En række mærkværdige, mere eller mindre kendte subkulturer fra nær og fjern præsenteres i tekst og billeder. Der er garanti for aha-oplevelser, skæve smil og kig ind i menneskets mangfoldighed. Bogen kan anvendes til opgaveskrivning og til fornøjelig udvidelse af ens horisont. For ungdoms- og voksenafdelinger.

Informationer og udgaver