Bøger / faglitteratur

100 myter om dyr

Faktatjek på en række myter omkring dyr. Under 6 temaer som bl.a. "de kære kæledyr", "dyret i dig", og "dit hus er levende", bliver 100 myter aflivet eller bekræftet med henvisning til forsøg og forskning.

d. 26. apr. 2017

Per Månson

d. 26. apr. 2017

Edderkopper lægger æg i din krop og andre udbredte myter faktatjekkes i denne bog baseret på videnskabelige resultater. For alle med interesse i dyrelivets finurligheder.

Forfatteren er biolog og har været formidler i en række danske dyreparker som fx København Zoo og Knuthenborg Safaripark. Han er også meget brugt ekspert i tv. Han har samlet 100 af de mest udbredte myter om dyr, hvor han forsøger at finde oprindelsen og videnskabelige undersøgelser, der enten underbygger eller forkaster myten. Bogen er illustreret med humoristiske vignetter af Andreas Erstling. Bagest en kildefortegnelse til videnskabelige undersøgelser af de enkelte myter.

Det er en både underholdende og faglig interessant samling historier, der er videnskabeligt underbygget - eller som forfatteren påpeger i forordet: indtil noget andet er bevist.

Den nyeste bog, der minder om, er quizzbogen Kan det nu passe?. [Bind] 1 der er mere børnevendt. Forlaget har i samme serie udgivet 100 myter om sundhed og sygdom og 100 myter om motion og vægttab, der er i samme format, udstyr og stil, og flere er på vejKan det nu passe?. Bind 1100 myter om sundhed og sygdom100 myter om motion og vægttabDen nyeste bog, der minder om, er quizzbogen Kan det nu passe?. [Bind] 1 der er mere børnevendt. Forlaget har i samme serie udgivet og 100 myter om motion og vægttab, der er i samme format, udstyr og stil, og flere er på vejDen nyeste bog, der minder om, er quizzbogen Kan det nu passe?. [Bind] 1 der er mere børnevendt. Forlaget har i samme serie udgivet 100 myter om sundhed og sygdom og , der er i samme format, udstyr og stil, og flere er på vej.