Bøger / faglitteratur til børn

100 kort du selv kan klippe

Giver anvisning på udformning af kort til f.eks. eksamen, højtider og forskellige mærkedage. Kortene er primært i karton og i mange forskellige udformninger.

d. 9. mar. 2000

Susanne Thøfner

d. 9. mar. 2000

Forf., der har udgivet et utal af klippebøger, præsenterer her hele 100 kort i A5 eller A6 format. Her er næsten alle emner dækket, og her er bl.a. kort til eksamen, højtiderne og de forskellige mærkedage. Kortene er primært udført i forskellige farver karton, og der er mange forskellige typer lige fra pop-up kort, udskårne kort og kort med påklæbede detaljer til kort, der anvender mere specielle materialer. Bogen fremtræder pæn og farvestrålende med et bredt udvalg af sine modeller på det orange omslag. Alle modeller præsenteres med skabeloner i fuld størrelse, en mundret opskrift og helsides farvefotos af de færdige kort. Modellerne er gennemarbejdede og varierede, og selvom bogen ikke indeholder de helt epokegørende nyskabelser, vil denne nydelige bog bestemt blive populær hos de mange lånere, der holder af at klippe og skære i karton og bestandig er på jagt efter nye modeller. Til voksenbibliotekets lånere.