Bøger / faglitteratur / strikkeopskrifter

100 blomster i hækling og strik : en samling smukke blomster til dekoration, accessories og meget mere

Strikke- og hækleopskrifter på roser og blomster, som pynt på tøj og tilbehør.

d. 28. sep. 2012

Camilla Sejerøe

d. 28. sep. 2012

Alle med hang til at fabrikere små fine ting i garn, kan hoppe på her. Med den fine, farverige forside, sælger bogen sig selv til målgruppen.

Lesley Stansfield er ikke tidligere udgivet på dansk, men findes i bibliotekerne på både norsk og engelsk. Bogen her er bygget op med en introduktion med forkortelser, teknikker mv., dernæst oversigt over floraen. Herefter følger opskrifterne, først strik, dernæst hækling, underopdelt i enkle, halvsvære og svære. Der afsluttes med eksempler på brug af blomsterne, register og links. Meget fine illustrationer, fotos af de færdige blomster og tegninger af mønstrene.

Samme forfatter har en bog på engelsk om strikkede og hæklede sommerfugle og andre insekter ude, bare ikke på dansk endnu, og som nævnt findes nærværende titel allerede på hhv. norsk og engelsk i bibliotekerne.

En meget fint struktureret bog med mange fine opskrifter i mange forskellige niveauer.

Håndarbejde nu

Årg. 48, nr. 1 (2013)