Bøger / faglitteratur til børn / vejledninger

100 blomster, dyr & ting i perler : perfekte perlefigurer til gaver, smykker og pynt

d. 7. feb. 2013

Christine Christensen

d. 7. feb. 2013

En flot, farvestrålende og inspirerende hobbybog, der primært henvender sig til teenagere og voksne hobby- og perleelskere, fordi arbejdet med de små perler kræver en veludviklet fingermotorik.

Denne fine, indbydende hobbybog viser et utal af perlefigurer fremstillet med små grønlænderperler trukket på tynd sølvtråd. Figurerne kan bruges til alt fra brocher, hårspænder og nøgleringe, til dekoration af tøj, tasker og mobiltelefoner. Motiverne spænder bredt fra små dyrehoveder til miniature testel, cheeseburgere og blomster. Bogen forklarer de grundlæggende teknikker med små farvelagte tegninger, og hver figur er illustreret vha. billeder og diagrammer. Sværhedsgraden veksler fra nem til udfordrende.

Forfatteren, der er amerikaner og har arbejdet med perler i 10 år, debuterer med denne bog om perlefigurer. Bibliotekerne har andre bøger om perler og perlemønstre, bla. Ingrid Moras' serie om perledyr, senest Flere perledyr fra 2005. Anmeldte bog har mange flere motiver at vælge imellem og appellerer med sit delikate udseende både til børn og voksne.

En meget indbydende og brugbar hobbybog til alle, der enten elsker at lege med perler eller bare ønsker inspiration til nye projekter. Bogen henvender sig til fingernemme piger fra ca. 12 år og deres voksne og vil med sit fine layout ikke få lov at stå længe på hylden.

Håndarbejde nu

Årg. 49, nr. 2 (2014)