Bøger / faglitteratur / pjecer

d. 26. okt. 2009

Jytte Kjær Schou

d. 26. okt. 2009

Et meget let læst lille hæfte med nogle få gode råd om stress, som ikke kræver andet af læseren end interesse for emnet.

Forfatteren er bl.a. stresscoach med egen virksomhed og har i dette hæfte samlet de 10 bedste råd baseret på de tilbagemeldinger, han har modtaget i forbindelse med stresscoaching, kurser og workshops. Opbygningen er yderst overskuelig og lidt speciel, således at hæftet skal læses forfra, hvis man har brug for at komme af med sin stress, og bagfra hvis man ønsker at forebygge stress. Der henvises til forfatterens øvrige bøger og hæfter og hans hjemmeside, hvor man bl.a. kan hente oplysninger om foredrag, kurser og coaching. Hæftet udkom første gang i 2006 med titlen De 10 bud mod stress.

Forfatterens råd er udmærkede, men så kortfattede, at de næppe kan stå alene. Der findes et utal af mere substantielle bøger om stress og stresshåndtering, også i den overkommelige ende, bl.a. Stress eller ikke stress - valget er dit, 2006 af samme forfatter.

Et yderst beskedent lille hæfte med nogle få gode råd om stress, som er bedre egnet til uddeling i forbindelse med foredrag, kurser og workshops end til biblioteksbrug.