10 digitale strategier

En præsentation af ti temaer, der har fundamental strategisk betydning for virksomheder.

d. 19. nov. 2013

Carsten Güllich-Nørby

d. 19. nov. 2013

Målgruppen er ledere og medarbejdere som arbejder praktisk med digitalt salg. Supplerende materiale til fx en handelsskoleopgave.

Tim Frank Andersen (TFA), der har arbejdet med interaktive medier i over 20 år, og som du måske genkender som it-ekspert fra tv-programmet "Godmorgen Danmark", skriver her en lille tilgængelig bog med 10 digitale strategier. I indledningen fortæller TFA, at bogen er blevet til i et samarbejde med kollegaer i det digitale bureau In2media, hvor TFA er bestyrelsesformand og partner. Bogen virker umiddelbar praktisk anvendelig, og indeholder fx en nyttig 5-trins-model til selve arbejdet. Blandt de 10 strategier eller temaer er bl.a. "mobile løsninger", dvs. smartphones, tablets, apps og mobile sites. Et andet tema er "Digital kundenærhed", hvor man søger at koble "fysiske og digitale købsoplevelser". Her nævnes en række cases fx "Netflix" og det intelligente magasin "Zite". En anden vigtig strategi er "Den sociale virksomhed", hvor fokus er på kommunikation, samarbejde og videndeling gennem sociale medier. Her er fx cases fra "Louis Nielsen" og "Starbucks". TFA har også sammen med Martin Lindström skrevet Mærkevarer på internettet.

Andre bøger om digital kommunikation er fx Lyt til elefanterne : digital kommunikation i praksis, men der savnes en praktisk orienteret bog om digital markedsføring som 10 digitale strategier på hylden.

Praktisk anvendelig bog om digitale strategier med lånere på de fleste især større biblioteker.

d. 2. feb. 2014

Ulla Bechsgaard